Stwórz Klub Debat Historycznych w swojej szkole!

Czy chcielibyście, żeby historia stała się dla waszych uczniów inspiracją do pasjonujących dyskusji? Czy pragniecie umożliwić im spotkanie i rywalizację z kolegami i koleżankami z innych szkół oraz jeszcze lepiej przygotować ich do matury? Czy chcielibyście założyć szkolny klub debat historycznych, otrzymując wszechstronne wsparcie szkoleniowe i merytoryczne? Nasz projekt jest stworzony specjalnie dla was!

Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku zaprasza nauczycieli szkół ponadpodstawowych do utworzenia Klubu Debat Historycznych.

Oferujemy:

  • dołączenie do grona 45 szkół z całej Polski, które od 2018 roku we współpracy z Muzeum prowadzą Kluby Debat Historycznych,
  • uczestnictwo w dwóch Turniejach Debat Historycznych (jesiennym i wiosennym),
  • szkolenia dla opiekunów klubów i ich członków z wykorzystania debat i argumentacji w nauczaniu historii oraz
    prowadzenia klubu debat, przeprowadzone przez profesjonalnych trenerów,
  • materiały pomagające w przygotowaniu się do turniejów, w tym Podręcznik debat historycznych, zeszyty do debat
    historycznych, filmy instruktażowe, debaty pokazowe, webinary,
  • opiekę merytoryczną przez cały rok szkolny,
  • nagrody i dyplomy dla wszystkich uczestników programu.

Do projektu mogą zgłosić się szkoły z całej Polski, a także szkoły polonijne. Uczestnictwo w projekcie jest całkowicie bezpłatne.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Chcesz poznać nas i nasz program? Napisz do nas, a my wyślemy Ci zaproszenie na spotkanie informacyjne na platformie Teams, które odbędzie się 14 czerwca 2022 r. (o godz. 18.30).

A jeżeli jesteś już zdecydowany i chcesz zgłosić szkołę do projektu, wyślij skan wypełnionego formularza zgłoszeniowego (kliknij tutaj, aby go pobrać>>)  wraz z pieczęcią szkoły na adres: [email protected] do 24 czerwca 2022 r. Do programu może przystąpić maksymalnie 10 szkół, które nie uczestniczyły do tej pory w programach debatanckich. O przyjęciu będzie decydować kolejność zgłoszeń. Informację o kwalifikacji do projektu wyślemy do Państwa do końca sierpnia bieżącego roku.

Oczekujemy:

  • utworzenia w szkole Klubu Debat Historycznych,
  • organizowania przez opiekuna regularnych, cotygodniowych spotkań utworzonego Klubu od października do maja w roku szkolnym 2022/2023 (z wyłączeniem ferii szkolnych i okresów świątecznych),
  • udostępnienia przez szkołę pomieszczenia na spotkania Klubu oraz na potrzeby dwudniowego szkolenia dla jego członków,
  • przygotowania i zapewnienia uczestnictwa drużyn z utworzonego Klubu w dwóch Turniejach Debat Historycznych.

Wszelkie pytania dotyczące projektu prosimy kierować drogą mailową na adres:
[email protected]

Pobierz ulotkę z informacjami>>